Senin, 14 April 2014

Rampasan Kuasa Mesir


Buku ini membahas tentang Rampasan kuasa di Mesir baru-baru ini, Dr. Mursi adalah adalah Presiden yang dipilih secara demokratis sepanjang sejarah perpolitikan Mesir Namun kenapa ia digulingkan ?

Siapa yang paling di untungkan dalam rampasan kuasa tersebut ?

Siapakah tokoh-tokoh dan kelompok-kelompok yang telah berusaha merampas kuasa dari tangan Mursi ? Padahal setahun pemerintahannya banyak kegemilangan yang diraih.

Benarkah As-Sisi mentri pertahanan yang diangkat sumpah oleh Mursi kemudian menggulingkan Mursi sebagai presiden yang sah, bukankah Mursi adalah pengetua tertinggi tentara ? Apa konflik Mursi dengan tentara selama ini, adakah rampasan kuasa ini memang telah dirancang oleh Mubarak dari dalam penjara ?
Apa pandangan Al-Azhar atas rampasan kuasa ? Dan peran Sheikhul Azhar Dr. Ahmad Thayyib ? kenapa beliau berada ketika As-sisi mengisytiharkan rampasan kuasa ?

Tokoh-tokoh dunia dan Negara-negara didunia turut mengecam tindakan rampasan kuasa, apa pendapat mereka ?
Benarkah Amerika, Israel, Saudi Arabia, Unit Emirate Arab mendalang dana untuk rampasan kuasa Mesir baru-baru ini ?

Korban jiwa yang tewas semakin bertambah, peristiwa depan garda republik, penembakan di Rab`ah Al-Adawiyyah jama`ah shalat subuh, membuat tokoh-tokoh Islam tidak tinggal diam, Sheikh Al-Qardhawi mengeluarkan fatwanya , Adly Mansour diangkat sebagai Presiden, El-Barade tidak mau sama sekali melibatkan Mursi dalam penyelesaian konflik Mesir, Siapakah El-Barade ?

Buku ini akan menjawab semua soalan-soalan diatas, dan soalan-soalan dalam minda anda, sekaligus menambah pengetahuan anda tentang konflik Mesir.


Dapatkan buku ini dengan menghubungi penulis:

FB : Muhammad Kamal Sulaiman
HP : 0196279108
Atau What up di no yang sama. 


Harga buku : 25 RM


Buku akan mendapatkan discound khas bagi wilayah Melaka dan semenanjung.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar