Jumat, 07 Juni 2013

Doa pertunangan Sarah Repin dengan Neville Gomis



Doa pertunangan Sarah Repin dengan Neville Gomis


Ya Allah, sumber segala barakah, curahkanlah berkat-Mu atas lambang ikatan pertunangan  ini, dan bimbinglah kedua saudara kami ini dalam masa pertunangannya.  Semoga mereka mencari kehendakMu dengan hati yang ikhlas dan memperoleh kebaikanMu yang berlimpah.
 Ya Allah Ya Tuhan Kami, sumber segala cinta kasih, karena ehsan-Mu, dua pasangan muda ini dapat saling bertemu. Kini mereka memohon rahmatMu untuk memasuki masa pertunangan dan mempersiapkan diri untuk gerbang Perkahwinan.
 Kami mohon, kuatkanlah mereka dengan berka-tMu yang melimpah. Semoga dalam masa pertunangan suci ini, mereka kian hari kian saling menghargai, dan saling mengasihi dengan kasih sejatimu Ya Allah.
 Kami memuji Engkau, ya Allah, kerana dengan pengharapan yang lembut Engkau menggerakkan hati dan menyiapkan pertunangan Sarah Repin dengan Neville Gomis



Kami mohon, sudilah menguatkan hati mereka, agar mereka menjalani masa pertunangan ini dengan bertumpu pada iman, dan dalam segala hal berusaha berkenan kepadaMu, sehingga dengan aman sentausa akhirnya sampai pada gerbang perkahwinan.
Ya Allah yang maha pengasih penuh cinta kasih, yang maha penyayang penuh kasih sayang, jadikan bagi kami seorang suami/istri yang menyayangi dan mencintai sesama.

Jadikan bagi kami jodoh yang serasi, saling mengasihi saling menyayangi dalam rahmat dan kasih sayangMu.
Jauhkanlah kami daripada kemaksiatan, kebencian, kemarahan, kecurigaan dari hati kami masing masing.
Jadikan kami dalam naungan rahmat dan kasih sayangMu, Lindungi hubungan kami dari campur tangan syetan dari golongan jin dan manusia yang menimbulkan perpecahan, kemarahan dan kebencian diantara sesama kami. Perkenankanlah permohonan kami ini ya Allah , Engkaulah sebaik baik yang memperkenankan doa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar