Rabu, 16 Juli 2014

BUKU ILMU HAKIKAT DIERA MODEN



ILMU HAKIKAT DIERA MODEN

Penulis : Ustaz Muhammad Kamal Sulaiman

Hakikat itu nyata dan zahir itu nyata, apakah kita mampu menyelami dunia hakikat?
Adakah semata-mata kita tidak dapat melihat, kemudian lantas kita mendustainya?
            Anda boleh membayangkan jika satu canel terus beriaran kemudian anda tidak membukanya malah anda membuka cenel yang lain, apakah anda dapat menangkap cenel yang pertama tadi?

Contoh:

TV Alhijrah tengah bersiaran pada pukul 07:00 dengan acara 30 menit ustaz don, pada waktu yang sama pukul 07:00 anda membuka cenal Astro Oases, kira-kira anda boleh dapat apa yang dibincangkan oleh ustaz don pada pukul 07:00.

            Jawapannya tidak boleh, kerana anda telah membuka siaran yang lain, mustahil bagi anda untuk mendapatkan TV alhijrah dan apa-apa jua yang disampaikan oleh ustaz don kerena anda membuka cannel lain.
Begitulah dengan hakikat, hakikat itu ada, namun masalah dia adakah kita telah meletakkan pada siaran yang betul, sehingga kita dapat memperolehinya?

Adapun zahir memang yang nyata, siapa yang berkhilaf dengan zahir maka dia termasuk orang-orang yang tidak waras alias gila. Namun yang paling penting mengenal Puak-puak yang menyerukan penentangan atas hakikat, jangan terpengaruh dengan seruan mereka serta fahaman mereka.

InsyAllah untuk menolak segala kekeliruan yang terjadi dalam masyarakat dewasa ini, saya akan menulis buku ini dengan lengkap insyAllah biiznillah ta`ala.

Mari kita menjadi seorang Insan rabbani sebagaimana Allah berfirman dalam surah Ali-Imran ayat 79.



           

Tidak ada komentar:

Posting Komentar