Rabu, 29 Mei 2013

Kerajaan langit Milik ALlah

ALlah mempunyai kerajaan di langit dan bumi, kerajaan Allah dilangit dipimpin oleh para kekasih-kekasihnya mereka disebut juga ahli dewan. Jumlah mereka 313 orang, 40 abdal, 40 autad, 4 kutub , 1 ghaus, sisanya menebar dimana-mana di permukaan bumi.

Nur muhammadi ini hanya didapati pada seorang saja, didalam tubuhnya adalah Rasulullah, boleh dikatakan juga Rasulullah berjisim, Ghaus pada zahirnya adalah manusia biasa,namun pada bathinnya adalah Rasulullah karena ia yang memegang nur muhammadi setelah Rasulullah wafat, orang ini akan terus berganti kepada generasi ke generasi hingga hari kiamat, dari ghaus inilah nur muhammadi dibagi-bagikan kepada ramai manusia.

siapa yang melihat ghaus ini dengan pandangan bathin ia seperti melihat Rasulullah.

sebagaimana firman ALLah :

{وَاعْلَمُوا أَنَّ فِيكُمْ رَسُولَ اللَّهِ لَوْ يُطِيعُكُمْ فِى كَثِيرٍ مِـّنَ الأَمْرِ لَعَنِتُّمْ وَلَـكِنَّ اللَّهَ حَبَّبَ إِلَيْكُمُ الإِيمَـنَ وَزَيَّنَهُ فِى قُلُوبِكُمْ وَكَرَّهَ إِلَيْكُمُ الْكُفْرَ وَالْفُسُوقَ وَالْعِصْيَانَ أُولَـئكَ هُمُ الرَّشِدُونَ * فَضْلاً مِـّنَ اللَّهِ وَنِعْمَةً وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيم} (1)
Para Rabbani memahami tafsiran ayat ini adalah Rasulullah selalu bersama Ummat Islam, sampailah ia hingga ke hari kiamat.

Dimanapun kita berada dan dimanapun kita berada Rasulullah ada bersama kita. bagaimana itu?

Rasulullah sesungguhnya memang telah wafat dan dimakamkan di Madinah al-Munawwarah akan tetapi Nurnya akan selalu diwarisi dari generasi kepada generasi hinggalah ia kehari kiamat.

inilah yang disebut dengan Nur muhammadi, dimana hanya seorang sahaja yang memegangnya ia adalah Ghaus, pemimpin kerajaan ALlah selepas meninggalnya Rasululah.

berungtunglah kita kalau dapat mengenal sosok ini, didalam tubuhnya memang ada nur Muhammadi menyatu dengan tubuh al-ghaus ini.
Rasulullah Bersabda :

" Sesungguh setiap darikalangan ummat ini ada yang Muhaddasun dan Mulhamun, mudah-mudahan engkau wahai umar "

Waris muhammadi memang sangatlah banyak didunia ini, akan tetapi al-Warisnya adalah seorang sahaja, Ya ALlah kenalkankanlah aku denganya sehingga aku dapat mengambil manfaat darinya, sebagaimana para sahabat mengambil manfaat dengan baginda Rasulullah. Sesungguhnya ia amatlah menjungjung sunnah Rasulullah, kenalkanlah kami dengannya Ya ALlah.dan janganlah engkau menjadikan kami daripada kalangan orang-orang yang diharamkan keberkatan ahli pada zaman itu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar